Dit markedsføringsbudget er en vigtig post for din virksomhed.
Bruger du det ikke effektivt, opnår du ikke den onlinesynlighed, der er så vigtig for at tiltrække flere kunder.

Læg trygt dit markedsføringsbudget i vores hænder. Vi ved, at små og mellemstore virksomheder har brug for at se værdi for hver eneste krone i markedsføringsbudgettet, og derfor har vi gjort det til vores speciale at udføre intelligent og virksom SEO.

Som det SEO bureau vi er, så brænder vi for resultater bådet på Google og på bundlinjen.

Vi har mange års erfaring med forskelligartede kunder, og vi ved, hvordan vi skal få pengene til at arbejde for dig. Husk derfor at tænke vores dygtige SEO konsulenter ind, næste gang du lægger budget for din markedsføring.

Hvad er det markedsføringsbudget?

I dag skal vi tale lidt om markedsføringsbudgetter. Markedsføringsbudgettet er nemlig en vigtig del af en hvilken som helst virksomhed, lige meget om der er tale om en lille håndværker i en enkeltmandsvirksomhed, et stort VVS-firma, der dækker hele landet eller en Vores eget firma Marketing Manager

Ligesom med de fleste andre ting, der omhandler økonomi, er det vigtigt at man danner sig et overblik over det komplette budget. Derfor skal du både vide hvor meget du omsætter for, hvad dit overskud er, og selvfølgelig hvor mange penge du har til marketing.

Der er forskel på firmaer

Det er forskelligt fra firma til firma hvor stort et marketingbudget, det er forsvarligt at arbejde med, En håndværker kan måske afsætte mellem og 5000 og 10.000 kroner på marketing, men det vil ofte betyde, at der så skal trækkes omkring 50.000 kroner ind igen. 
50.000 kroner kan måske lyde af meget, men når der også skal betales bil, telefon, internet, forsikring og løn, så løber det hurtigt op. Hvis der ligeledes er tale om en håndværkstype, der er meget sæsonbetonet, så kan beløbet næsten  fordobles, fordi der jo også skal vejes op for de måneder, hvor der ikke er noget arbejde.

Det afhænger af forretningstypen

Den bedste måde at opsætte et marketingsbudget på, er at opsætte det efter forretningstypen. Eksempelvis har jeg selv en abonnementsforretning, hvor investeringen i en ny kunde kan være ret stor, fordi det ikke er en her-og-nu indtjening jeg er på jagt efter.
Hvis jeg bruger 10.000 kroner på Facebookannoncer, kan jeg være ret tilfreds med at der tegnes abonnementer for det samme beløb, fordi det jo er kunder, der kommer til at betale det beløb flere gange. Så selvom der ikke er nogen synlig indtjening den første måned, så er den der næste måned og måneden efter igen.

Det handler om forventninger

Derfor er det nødvendigt at se på, hvor mange kunder man forventer at få tilbage for sit investerede budget. En håndværker der laver tage, skal måske kun bruge en enkelt kunde, for at en investering i marketing på 10.000 kroner har været succesfuld, fordi det koster over 100.000 kroner at få lagt et nyt tag, imens en elektriker ofte skal bruge flere kunder per investering, fordi det ikke er lige så dyrt at få ordnet strømmen.
Derfor er det en god idé at kende sin gennemsnitsordre, for på den måde er det nemmere at sætte en realistisk forventning til, hvor mange kunder man har brug for, for at gøre marketinginvesteringen rentabel.
Og så er det selvfølgelig godt at sørge for, at de kunder man trækker ind via annoncer, bliver glade for det arbejde man laver. For på den måde kan de blive tilbagevendende kunder, og så kan den originale investering på 10.000 kroner pludselig ende med at kaste endnu flere penge af sig.

Shopping Basket

KONTAKT KVALITETS SEO.

Skal vi samarbejde og lave resultater?

Kvalitets SEO

Gratis Rapport

GRATIS RAPPORT.

Få din gratis rapport, udfyld venligst formen.

seo tips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu og få online marketing, og seo tips.