HAR DU STYR PÅ DINE GOOGLE ANALYTICS TAL ?
Det er jo det fede ved digital marketing og det som tænder mig helt vildt er, at man kan analysere sine tal og forbedre dem hele tiden..
Et samarbejde med os på SEO og Adwords indebærer også at vi får adgang til din Google Analytics, så vi kan “talknuse” din løsning.
Hvad er vigtigt og hvorfor ?
Generel skal tal stige 🙂 Men der er også nogle ting der skal falde og har du styr på alt det ?
Når vi arbejder med en kunde skaber vi synlighed på søgeord der skaber flere besøgende, så når vi skaber mere synlighed så skaber vi også mere trafik .
Mere trafik giver flere henvendelser og flere ordre/kunder.
Derfor er det så fedt at sælge SEO fordi det hjælper mine kunder.
Lad mig give et eksempel
Vi har en kunde ( restaurant ), som har 20 søgeord og et af disse søgeord er bryllup + deres by.
De ligger f. eks. nr. 1 på bryllup + deres by
Der er ca. 100 søgninger pr. måned på Google
De får 1 kunde pr. måned til ca. kr. 45.000 i snit pr. bryllup.
Kunden betaler os kr. 3.000,- pr. måned
De har også 19 andre søgeord som giver dem kunder/omsætning for ca. kr. 60.000 pr. måned
Dvs. de investerer kr. 3.000,- hos www.kvalitets-seo.dk og de generere en omsætning på ca. kr. 100.000 pr. måned.
Et godt bytte synes du ikk ?
Hvis du vil høre dit potentiale, og evt. vores Google Ads pris, så kontakt os
Ofte stillede spørgsmål
Det fede ved digital marketing er, at man kan analysere sine tal og forbedre dem løbende. Det giver mulighed for at måle resultaterne af ens indsats og optimere strategierne.
Et samarbejde med SEO indebærer, at vi får adgang til din Google Analytics for at analysere og optimere din løsning. Vi bruger dataene til at identificere søgeord, der kan øge synligheden og drive mere trafik til din hjemmeside.
Generelt er det vigtigt, at tallene stiger, men der er også nogle parametre, der bør falde. Det er vigtigt at have styr på disse tal for at forstå, hvilke områder der skal forbedres. Derfor er det vigtigt at analysere og overvåge nøglepræstationer regelmæssigt.
Når vi arbejder med en kunde, fokuserer vi på at skabe synlighed på søgeord, der genererer flere besøgende til deres hjemmeside. Ved at øge synligheden øger vi også trafikken. Mere trafik fører til flere henvendelser og flere potentielle kunder, hvilket hjælper med at øge salget.
Selvfølgelig! Lad os tage et eksempel med en restaurantkunde. Kunden har 20 søgeord, herunder "bryllup + deres by". De ligger på førstepladsen for dette søgeord, og der er cirka 100 månedlige søgninger på Google. De får i gennemsnit en kunde om måneden til en værdi af cirka 45.000 kr. Kundens investering hos os er 3.000 kr. om måneden. Udover bryllupssøgeordet har de 19 andre søgeord, der genererer omsætning på cirka 60.000 kr. om måneden. Så ved at investere 3.000 kr. hos os genererer de en samlet omsætning på cirka 100.000 kr. om måneden. Det er et godt afkast, ikke sandt?