Hvad er SEO ?

Afspil video
Afspil video
Afspil video
Afspil video
Afspil video
Afspil video
Afspil video
Afspil video
Afspil video
Afspil video

Hvad betyder SEO ?

SEO betyder, at man optimerer sin hjemmeside til søgemaskinerne.

SEO er et sæt taktikker, der fokuserer på at forbedre et websteds placeringer og synlighed i resultaterne af en søgemaskine som Google. Det tager mange faktorer at overveje, når de rangerer sider. Disse faktorer inkluderer mange elementer på hver hjemmeside, samt hvordan andre websteder refererer til og linker til dem, hvilket kræver en klar, godt planlagt strategi og regelmæssig vedligeholdelse. Dette kaldes linkbuilding strategi.

Og med SEO-strategier kan du forbedre din placering i søgeresultater for nøgleord. Det er relateret til din virksomhed og vil tiltrække kvalitetstrafik og konvertere den til kundeemner og kunder.

SEO er en forkortelse af den engelske sætning “Search Engine Optimization”, der på dansk kan oversættes til søgemaskineoptimering. Kort fortalt går SEO eller søgemaskineoptimering ud på, at man optimerer sin hjemmeside eller webshop i forhold til de søgeord der bliver brugt på søgemaskinerne, så man i sidste ende kan få en topplacering.

Lidt viden om søgemaskinerne

De søgemaskiner der fokuseres på er Google, Bing og Yahoo. I Danmark står Google for over 90% af alle søgninger. Til sammenligning står Bing kun for omkring 3% af alle søgninger. Derfor skal fokus selvfølgelig altid være på Google.

Hvis du går ind på Google, så er der nogen annoncer oppe i toppen. Den type annoncer betegner man som Google Adwords eller Google Ads. Der er typisk fire annoncer på en søgning, men hvis der ikke er så meget konkurrence på et område, kan der sagtens kun være tre, to eller en annonce. Nedenunder annoncerne ligger det organiske område, og det organiske område er det, man kan søgemaskineoptimere.

Hvad er brugeradfærd på Google ?

Det er hvad folk plejer at gøre på Google.

Når almindelige mennesker bruger Google, så vil ca. 20% benytte sig af Google Ads imens ca. 80% benytter sig af det organiske område. Det betyder, at hvis man gerne vil trække så mange kunder som muligt ind fra Google, så skal man både benytte sig af kampagner med Google Ads og SEO. Hvis man kun dækker det organiske område, kan man selvsagt få 80% dækning, og hvis man alene dækker adwords, kan man selvfølgelig kun få en dækningsgrad på ca. 20%.

Danskerne er blevet rigtig gode til at google, og det betyder, at hvis man ikke finder det, man leder efter på side 1, så udvider man sin søgning og prøver igen, i stedet for at benytte sig af annoncerne eller at gå videre til side to. Derfor er det kun 5% af brugerne, der faktisk går videre til side 2 på Google, hvilket betyder, at 95% finder det de søger efter på første side.

Hvordan vælger man de rigtige søgeord ?

Man analysere sig frem til de rigtige søgeord.

Måden der bliver søgt på har også noget at skulle have sagt, for i gennemsnit bliver der kun brugt 3,2 søgeord, når der foretages en Googlesøgning. Derfor er det også vigtigt, når man foretager en søgemaskineoptimering, at man faktisk laver sætninger, der er målrettet til brugerne, for brugerne er rigtig dygtige til at søge. 

Jo mere målrettet du kan lave dine søgesætninger og søgeord, jo mere klar er den bruger eller kunde, der ender på din hjemmeside. Søgningen er nemlig foretaget på baggrund af et behov, og hvis brugeren kan finde dig i det organiske område eller via Google Ads, så kommer de ind med en forventning om, at du kan stille deres behov, og hvis du så rent faktisk kan det, så er de klar til at købe.

husk at bruge tid på at vælge de rigtige søgeord du kan også læse Vores søgeordsanalyse guide.

Skal du lige have en kort opsummering?

Det er i det organiske område på en søgemaskine, man dukker op, hvis man har optimeret de søgeord, man bruger på sin hjemmeside i forhold til Google. 

Den måde du sikre dig at du dukker ordentligt op på Google, det er ved at følge deres retningslinjer. Du skal bruge deres værktøjer som Google Analytics og Google Search Console, så du kan sætte din SEO rigtigt op. På den måde kan du nemlig sikre dig, at Google læser dine tekster korrekt.

Google har robotter, der lige så stille læser teksterne på din hjemmeside, og de vurderer om overskrifterne er sat rigtigt op, om du har en sidetitel, der er relevant i forhold til dit indhold og de undersøger, om du har en metabeskrivelse, der også dækker brødteksten på din hjemmeside. 

Hvis alt det spiller og er lækkert, og du samtidig har eksterne links, der peger i retning af din side, så kan du få en topplacering i det organiske område, og så får du kunder ind på siden, der har et behov, og hvis du så kan opfylde det behov, så får du penge i kassen.

Hvad betyder SEO og Søgemaskineoptimering ?

 

Det betyder at man optimerer sine kompetencer til søgemaskinerne 

Jamen i bund og grund er SEO og søgemaskineoptimering det samme.
SEO betyder, at man optimerer sine søgeord i forhold til en søgemaskine.
Der findes flere søgemaskiner som Google, Bing, Yahoo m.m.
Men i Danmark har Google 90 % af alle søgninger, som bliver foretaget.
Dog skal man jo ikke fortvivle helt mht. Bing, for mange af de topplaceringer, man laver på Google,
laver man også helt automatisk på Bing.

Men Bing har ca. 3 %, så i alt står Google og Bing for 93%. 

Krak har også ca. 3%.

Men det betyder jo også i grove træk, at SEO ( Søgemaskineoptimering ) på Google er 30 gange “bedre” end Bing og krak!

I de mere end 15 år vi har arbejdet med SEO ( Søgemaskineoptimering ) på Google, har det altid været den bedste og billigste markedsføring, du kan købe. 

Værdien i søgemaskineoptimering ligger i at finde de rigtige søgeord og få dem op på side 1 på Google.

Det er vi eksperter i at hjælpe danske virksomheder med, så tøv ikke med at kontakte os for en nærmere dialog omkring dine
behov for søgemaskineoptimering (SEO)

Hvad er meta tags ?

Meta beskrivelse er kodestykker af tekst, der beskriver et side indhold, selvom det ikke vises på selve undersiden så viser det på søgemaskinerne.

Søgemaskinerne heriblandt Google læse din kilde kode, så vil det helt sikkert øge din trafik og lade Google vide, hvad du tilbyde. 

 

hvad er en sidetitel

På hver eneste side på din hjemmeside eller webshop er der en sidetitel øverst oppe i browser linien. Dette er det første Google ser når den læse kildekoden på din hjemmeside og derfor er det en af de vigtigste faktorer når vi taler onsite SEO.  

 

Står der f. eks forside oppe i din titel så handler den side omkring forside. Men hvis du er en fiskehandler i Århus skal der nok stå Friske fisk – fiskehandler Århus.

Sørg for at holde dine titler korte i forhold til Googles retningslinjer.

hvad er SEO Content / indhold ?

SEO indhold er en søgemaskineoptimering, der giver alle oplysninger, der findes på hjemmesiden og som bruges i søgninger på nettet.

Det kan være, om du er en lille virksomhed, der gerne vil optimere eller et agentur, der gør disse ting for deres klienter. 

Det er roden til et e-handelssite, at den rigtige produktside kan fungere som både SEO-indhold og landingsside. 

Disse tjener også som brød og smør på produktsiderne.

Mens blogging er en af de nemmeste måder at oprette en regelmæssig streaming af SEO-indhold, det samme med mapper, infografik, lysbilledshow osv.

Det kan også være ethvert indhold, der er oprettet for at tiltrække trafik på søgemaskinerne. Dette indhold kan bruges til at øge synligheden på sociale netværk og bygge links.

Hvad er Black Hat ?

Black hat er ulovligt SEO

Vi laver naturligvis ikke Black Hat SEO, som er SEO der går over stregen i forhold til Googles retningslinjer. et eksempel kunne være at man på hvid baggrund på hjemmesiden skrev med hvid tekst sit søgeord 500 gange. 

Det kunne også være hvis man autogenerede 1000 nye tekster på ens hjemmeside hver dag eller laver 10.000 ekstern links om dagen via hacker software.

Hvad er White Hat ?

 

White hat SEO er en del af den rigtige side af søgemaskinen, og det er modsat Black Hat SEO. Det henviser til forbedring af din søgerangering, samtidig med at webstedets integritet opretholdes ved at tilbyde tjenester af høj kvalitet til sine kunder.

Brug af white hat SEO-praksis er den bedste mulighed for at skabe etiske og kompetente hjemmeside virksomheder ved, at arbejde efter Googles etiske retningslinjer.

Når du bruger white hat SEO, bygger du og optimere i den rigtige retning der skaffer dig topplaceringer.

Vil du have optimeret SEO på din hjemmeside, så tjek vores priser, eller kontakt os for en uforpligtende dialog.

Shopping Basket

KONTAKT KVALITETS SEO.

Skal vi samarbejde og lave resultater?

Kvalitets SEO

Gratis Rapport

GRATIS RAPPORT.

Få din gratis rapport, udfyld venligst formen.

seo tips

Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu og få online marketing, og seo tips.